Na ulicy Dworcowej w Zielonej Górze przekształcane są dawne magazyny w nowoczesne centrum przesiadkowe PKS-PKP. Teren ten zapewni autobusom zadaszenie, a podróżni będą mogli komfortowo przechodzić z autobusów na perony PKP, również znajdujące się pod dachem.
Nastąpi prawdziwa rewolucja w przyszłości. Autobusy znikną z dotychczasowego dworca PKS, przenosząc się na przeciwległą stronę ulicy. W miejscu obecnych magazynów, zajmowanych obecnie przez firmy ekspedycyjne, powstanie nowoczesne centrum przesiadkowe. Projekt ten stanowi część inwestycji pilotażowej miasta w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta – zaznacza wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk. Wsparcie finansowe w wysokości 85% kosztów zapewni Unia Europejska (patrz str. I). Całość przedsięwzięcia, włączając w to modernizację infrastruktury kolejowej i dróg, szacowana jest na około 65 milionów złotych. Dodatkowo, podziemny tunel połączy centrum z peronami, umożliwiając wygodne przemieszczanie podróżnych na drugą stronę torów.
W parterowej części magazynów, o długości 146 metrów i szerokości 13,8 metra, powstanie 10 zatok dla autobusów oraz przestronna poczekalnia dla pasażerów. Aby to zrealizować, planowane jest zburzenie południowej ściany budynku od strony ul. Dworcowej, zastąpionej lekką konstrukcją stalową, wspierającą dach ze świetlikami. Cały projekt ma być pozbawiony barier architektonicznych.
Na boku budynku przewidziano przejście na perony, które zostanie zrealizowane w postaci tunelu pod torami. Dostęp do niego będzie możliwy poprzez schody, windę lub specjalną pochylnię, dostosowaną dla osób na wózkach i rowerzystów, z zadaszonym wjazdem. Tunel umożliwi dostęp do sąsiednich peronów oraz przejście na drugą stronę torów, z wyjściem na teren dzisiejszego Zastalu. Zadaszone perony umożliwią podróżnym przejście na dworzec PKP.
W związku z ograniczoną przestrzenią przy ul. Dworcowej, planowany jest przekształcony układ komunikacyjny. Rondo zostanie powiększone, przesuwając się w kierunku ul. Ułańskiej. Autobusy będą opuszczały centrum przez rondo, natomiast wjazd do centrum znajdzie się kilka metrów wcześniej (patrząc od strony dworca PKP). Miejsce dzisiejszego hotelu Pod Lwem, który zostanie zburzony, stanie się wjazdem na istniejący parking wzdłuż torów.
Na terenie centrum przesiadkowego obowiązywać będzie ruch jednokierunkowy, a ze względu na ograniczoną przestrzeń, wydzielono niewielki plac, który pomieści jedynie kilka autobusów.
Magazyny, wzniesione z cegły na przełomie XIX i XX wieku, zachowają oryginalną formę i gabaryty. Parterowy budynek będzie pełnił funkcje obsługi podróżnych i biura najmu autokarów, z toaletami dla podróżnych oraz częścią socjalną dla pracowników centrum przesiadkowego. Istniejąca drewniana konstrukcja poczekalni zostanie zachowana jako element architektury wnętrz, natomiast piętrowy budynek zostanie przeznaczony na cele administracyjne, z przewidzianym miejscem dla kierowców.