Początek marca oznacza rozpoczęcie wiosenno-letniego sezonu Wrocławskiego Roweru Miejskiego (WRM). Po okresie zimowym, gdzie liczba dostępnych rowerów była ograniczona, od tego piątku pełen skład jednośladów jest gotowy na wiosenne i letnie eskapady. Jak zatem korzystać z rowerów miejskich i ile to kosztuje? Przypominamy najważniejsze informacje!
Rower miejski to bezpłatny środek transportu przez pierwsze 20 minut, jednak za dłuższe podróże trzeba zapłacić. W sezonie wiosenno-letnim 2024, który startuje 1 marca, obowiązują nowe ceny:
– 3 złote za kolejne 40 minut (pierwsza godzina to 3 złote),
– 6 złotych za każdą następną rozpoczętą godzinę.
Ceny te wzrosły nieco w porównaniu z poprzednim sezonem – odpowiednio o 1 zł i 2 zł. Warto zauważyć, że rower miejski to nadal ekonomiczna i ekologiczna opcja poruszania się po Wrocławiu.
Aby korzystać z WRM, należy założyć konto w systemie, uiścić opłatę w wysokości 10 złotych i pobrać bezpłatną aplikację WRM lub nextbike by TIER. Ważne jest, aby utrzymywać na koncie przynajmniej 10 złotych. Wypożyczanie i zwracanie rowerów odbywa się za pomocą aplikacji poprzez skanowanie kodu QR nad tylnym kołem lub wpisanie numeru pojazdu.
Dodatkowo, jeśli rower zostanie pozostawiony poza stacją, naliczana jest opłata dodatkowa w wysokości 5 zł, natomiast odstawienie pojazdu na stację to bonus 3 zł na konto użytkownika. Szczegółowy cennik dostępny jest na stronie wypożyczalni.
Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia, podkreśla, że rowery miejskie doskonale uzupełniają transport publiczny, umożliwiając szybkie i wygodne przemieszczanie się po całym mieście. Wrocław może się poszczycić drugim co do wielkości systemem w Polsce po Warszawie.
WRM oferuje różnorodność, posiadając 2300 rowerów klasycznych, 100 elektrycznych i 34 niestandardowe, takie jak tandemy czy rowery transportowe. Działający od 2011 roku, z rokiem 2019 wprowadzono funkcjonowanie przez cały rok. Sezon zimowy, od grudnia do lutego, przyniósł ponad 130 tysięcy wypożyczeń, co dowodzi rosnącej popularności rowerów miejskich we Wrocławiu.
Dyrektor Kozłowska-Święconek zapewnia, że nie ma planów rezygnacji z WRM, podkreślając, że system jest integralną częścią miejskiego krajobrazu i stanowi ważny element zrównoważonej mobilności. W przeciwieństwie do innych miast, Wrocław utrzymuje swoją wypożyczalnię, co potwierdza jej trwałą wartość dla mieszkańców.
Źródło: https://www.wroclaw.pl/