czwartek, 16 stycznia, 2025
- REKLAMA -

Zakopane: Nowy peron PKP z „niespodziankami” dla pasażerów

Data:

- REKLAMA -

Nowy peron na stacji PKP w Zakopanem, oddany do użytku zaledwie w grudniu ubiegłego roku, już sprawia problemy. Płytki w niektórych miejscach ruszają się, zapadły się i wybrzuszyły. To stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa podróżnych i stało się powodem kpin w mediach społecznościowych.

Problem został nagłośniony przez „Gazetę Krakowską”, która opublikowała zdjęcia zapadniętych i wybrzuszonych płytek na peronie. Najbardziej zniekształcone fragmenty zostały ogrodzone taśmą ostrzegawczą. Uszkodzenia nie dotyczą tylko płytek, ale również ciężkich obrzeży z betonu, co sugeruje, że przesunąć się mogła cała infrastruktura platformy.

Reakcje mieszkańców i władz

Mieszkańcy Zakopanego są oburzeni stanem nowego peronu. W rozmowie z Polsat News pan Bartłomiej zwrócił uwagę, że „to bardzo duży problem, szczególnie dla wizerunku Zakopanego”. Podkreślił, że peron wygląda, jakby miał dziesiątki lat i wymagał natychmiastowego remontu. Mieszkańcy apelują do wykonawcy, aby naprawił usterki i nie odbierał „fuszerek”. Obawiają się również o stan pozostałych peronów, które są jeszcze w budowie.

Na razie bez zakłóceń w ruchu pociągów

Na razie deformacja peronu nie spowodowała większych zakłóceń w ruchu pociągów. W poniedziałek przed godziną 16:00 żaden pociąg na stacji Zakopane nie był opóźniony.

Nie wiadomo jeszcze, na ile poważne jest zniszczenie peronu i czy konieczne będzie jego ponowne wyremontowanie. Ciągnące się wzdłuż peronu zapadlisko jest obecnie owinięte taśmą odgraniczającą i ostrzegającą przed podchodzeniem. Co na to PKP Polskie Linie Kolejowe? Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe dla portalu „Kolejowy Portal” stwierdziła, że na tej stacji stwierdzono podmycie fragmentu peronu. Prace na stacji Zakopane za prawie 65 mln zł na linii nr 99 Chabówka – Zakopane realizuje firma ZUE S.A. PKP PLK podały też, iż dokończenie wszystkich prac na stacji Zakopane w ramach umowy oraz odbiory końcowe robót planowane są na maj 2024 r.

Sytuacja na stacji PKP w Zakopanem jest kolejnym przykładem niedoróbek na polskich inwestycjach infrastrukturalnych. Nowo wybudowany peron, który miał służyć podróżnym przez lata, już po kilku miesiącach użytkowania wymaga napraw.

Źródło: kolejowyportal.pl/gazetakrakowska.pl

Udostępnij:

Subskrybuj

- REKLAMA -

Często czytane

Więcej
Related

Więcej

Wyższe kryteria dochodowe w pomocy społecznej: Ważne zmiany od 2025 roku

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązują nowe, wyższe kryteria...

Wyraźny spadek poparcia Rafała Trzaskowskiego w sondażu prezydenckim

Różnica w poziomie poparcia między Rafałem Trzaskowskim a Karolem...

Polska wybierze prezydenta 18 maja Marszałek Sejmu ogłasza datę głosowania

Marszałek Sejmu Szymon Hołownia ogłosił, że wybory prezydenckie odbędą...

106. rocznica Powstania Wielkopolskiego

27 grudnia 2024 roku przypadła 106. rocznica wybuchu Powstania...