Nowy peron na stacji PKP w Zakopanem, oddany do użytku zaledwie w grudniu ubiegłego roku, już sprawia problemy. Płytki w niektórych miejscach ruszają się, zapadły się i wybrzuszyły. To stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa podróżnych i stało się powodem kpin w mediach społecznościowych.
Problem został nagłośniony przez „Gazetę Krakowską”, która opublikowała zdjęcia zapadniętych i wybrzuszonych płytek na peronie. Najbardziej zniekształcone fragmenty zostały ogrodzone taśmą ostrzegawczą. Uszkodzenia nie dotyczą tylko płytek, ale również ciężkich obrzeży z betonu, co sugeruje, że przesunąć się mogła cała infrastruktura platformy.
Reakcje mieszkańców i władz
Mieszkańcy Zakopanego są oburzeni stanem nowego peronu. W rozmowie z Polsat News pan Bartłomiej zwrócił uwagę, że „to bardzo duży problem, szczególnie dla wizerunku Zakopanego”. Podkreślił, że peron wygląda, jakby miał dziesiątki lat i wymagał natychmiastowego remontu. Mieszkańcy apelują do wykonawcy, aby naprawił usterki i nie odbierał „fuszerek”. Obawiają się również o stan pozostałych peronów, które są jeszcze w budowie.
Na razie bez zakłóceń w ruchu pociągów
Na razie deformacja peronu nie spowodowała większych zakłóceń w ruchu pociągów. W poniedziałek przed godziną 16:00 żaden pociąg na stacji Zakopane nie był opóźniony.
Nie wiadomo jeszcze, na ile poważne jest zniszczenie peronu i czy konieczne będzie jego ponowne wyremontowanie. Ciągnące się wzdłuż peronu zapadlisko jest obecnie owinięte taśmą odgraniczającą i ostrzegającą przed podchodzeniem. Co na to PKP Polskie Linie Kolejowe? Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe dla portalu „Kolejowy Portal” stwierdziła, że na tej stacji stwierdzono podmycie fragmentu peronu. Prace na stacji Zakopane za prawie 65 mln zł na linii nr 99 Chabówka – Zakopane realizuje firma ZUE S.A. PKP PLK podały też, iż dokończenie wszystkich prac na stacji Zakopane w ramach umowy oraz odbiory końcowe robót planowane są na maj 2024 r.
Sytuacja na stacji PKP w Zakopanem jest kolejnym przykładem niedoróbek na polskich inwestycjach infrastrukturalnych. Nowo wybudowany peron, który miał służyć podróżnym przez lata, już po kilku miesiącach użytkowania wymaga napraw.
Źródło: kolejowyportal.pl/gazetakrakowska.pl