wtorek, 18 czerwca, 2024
- REKLAMA -

Będzie nowe metro w Warszawie, łączące Tarchomin z Wilanowem!

Data:

- REKLAMA -

Warszawscy radni podjęli zdecydowaną decyzję o alokacji imponującej sumy 56 milionów złotych na prace przedprojektowe związane z budową czwartej linii metra. Ta ambitna inwestycja o planowanej długości 26 kilometrów, łącząca Tarchomin z Wilanowem, zyskać ma 23 nowe stacje. To zaledwie początek, gdyż już teraz firmy zainteresowane realizacją tego monumentalnego projektu mogą zgłaszać się do przetargu, co stanowi znaczący krok w kierunku realizacji tego przedsięwzięcia.

Władze miejskie podkreślają, że celem jest precyzyjne zaplanowanie trasy, lokalizacji stacji oraz optymalizacja połączeń z innymi środkami transportu miejskiego. Burmistrz Rafał Trzaskowski podkreśla, że czwarta linia metra będzie kluczowym elementem systemu komunikacyjnego miasta, eliminując bariery komunikacyjne i tworząc dogodne węzły przesiadkowe.

– Chcemy precyzyjnie zaplanować przebieg linii M4, lokalizację stacji, wyjść oraz powiązań pomiędzy metrem i komunikacją naziemną. Czwarta linia metra będzie ważnym elementem systemu komunikacyjnego miasta – połączy 9 dzielnic, pokona bariery komunikacyjne przecinające miasto, w tym m.in. linie kolejowe i arterie drogowe, stworzy dogodne węzły przesiadkowe do innych środków transportu miejskiego. Tylko w taki sposób komunikacja miejska w stolicy może funkcjonować jako system naczyń połączonych

– mówi Rafał Trzaskowski

Nowa linia metra, będąca najdłuższą w historii miasta, wzbudza ogromne zainteresowanie i oczekiwania. Projektanci mają za zadanie nie tylko opracować koncepcję trasy, ale także analizować wpływ budowy na otoczenie, uwzględniając istniejącą infrastrukturę oraz potencjalne wyzwania techniczne i ekologiczne. Szczególną uwagę poświęca się również możliwościom wykorzystania nowoczesnych rozwiązań, takich jak pojazdy autonomiczne czy systemy drzwi peronowych, a także kwestiom ekologicznym, jak efektywne wykorzystanie energii i ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko.

Całkowity czas realizacji prac przedprojektowych wynosi 38 miesięcy, co świadczy o skali i złożoności tego przedsięwzięcia. Jest to kolejny krok w dążeniu do stworzenia nowoczesnego i efektywnego systemu komunikacyjnego, który będzie służył mieszkańcom Warszawy przez wiele lat.

„Według przyjętych założeń linia będzie dłuższa od dotychczasowych M1 i M2 – ma liczyć  26 kilometrów i 23 stacje – w tym dwie wspólne z M2 i M3. Osiem stacji ma być wyposażonych w komory torów odstawczych. W ramach nowego odcinka ma powstać również kolejna stacja techniczno-postojowa oraz nowa centralna dyspozytornia.”

– czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Warszawa.

Źródło: https://portalkomunalny.pl/

Udostępnij:

Subskrybuj

- REKLAMA -

Często czytane

Więcej
Related

Więcej

Co dalej z systemem Patriot na lotnisku w Jasionce?

Wiceszef MON Cezary Tomczyk poinformował, że bateria amerykańska zostanie...

Premier Tusk spotkał się z wojewodami w Białymstoku

Premier Donald Tusk oraz Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji...

Oficjalne wyniki wyborów do Parlamentu Europejskiego

Państwowa Komisja Wyborcza ogłosiła pełne wyniki wyborów do Parlamentu...

Wybory do Europarlamentu już w najbliższą niedzielę. Jak głosować?

W najbliższą niedzielę, 9 czerwca 2024 r., Polacy po...