czwartek, 12 września, 2024
- REKLAMA -

Będzie nowe metro w Warszawie, łączące Tarchomin z Wilanowem!

Data:

- REKLAMA -

Warszawscy radni podjęli zdecydowaną decyzję o alokacji imponującej sumy 56 milionów złotych na prace przedprojektowe związane z budową czwartej linii metra. Ta ambitna inwestycja o planowanej długości 26 kilometrów, łącząca Tarchomin z Wilanowem, zyskać ma 23 nowe stacje. To zaledwie początek, gdyż już teraz firmy zainteresowane realizacją tego monumentalnego projektu mogą zgłaszać się do przetargu, co stanowi znaczący krok w kierunku realizacji tego przedsięwzięcia.

Władze miejskie podkreślają, że celem jest precyzyjne zaplanowanie trasy, lokalizacji stacji oraz optymalizacja połączeń z innymi środkami transportu miejskiego. Burmistrz Rafał Trzaskowski podkreśla, że czwarta linia metra będzie kluczowym elementem systemu komunikacyjnego miasta, eliminując bariery komunikacyjne i tworząc dogodne węzły przesiadkowe.

– Chcemy precyzyjnie zaplanować przebieg linii M4, lokalizację stacji, wyjść oraz powiązań pomiędzy metrem i komunikacją naziemną. Czwarta linia metra będzie ważnym elementem systemu komunikacyjnego miasta – połączy 9 dzielnic, pokona bariery komunikacyjne przecinające miasto, w tym m.in. linie kolejowe i arterie drogowe, stworzy dogodne węzły przesiadkowe do innych środków transportu miejskiego. Tylko w taki sposób komunikacja miejska w stolicy może funkcjonować jako system naczyń połączonych

– mówi Rafał Trzaskowski

Nowa linia metra, będąca najdłuższą w historii miasta, wzbudza ogromne zainteresowanie i oczekiwania. Projektanci mają za zadanie nie tylko opracować koncepcję trasy, ale także analizować wpływ budowy na otoczenie, uwzględniając istniejącą infrastrukturę oraz potencjalne wyzwania techniczne i ekologiczne. Szczególną uwagę poświęca się również możliwościom wykorzystania nowoczesnych rozwiązań, takich jak pojazdy autonomiczne czy systemy drzwi peronowych, a także kwestiom ekologicznym, jak efektywne wykorzystanie energii i ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko.

Całkowity czas realizacji prac przedprojektowych wynosi 38 miesięcy, co świadczy o skali i złożoności tego przedsięwzięcia. Jest to kolejny krok w dążeniu do stworzenia nowoczesnego i efektywnego systemu komunikacyjnego, który będzie służył mieszkańcom Warszawy przez wiele lat.

„Według przyjętych założeń linia będzie dłuższa od dotychczasowych M1 i M2 – ma liczyć  26 kilometrów i 23 stacje – w tym dwie wspólne z M2 i M3. Osiem stacji ma być wyposażonych w komory torów odstawczych. W ramach nowego odcinka ma powstać również kolejna stacja techniczno-postojowa oraz nowa centralna dyspozytornia.”

– czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Warszawa.

Źródło: https://portalkomunalny.pl/

Udostępnij:

Subskrybuj

- REKLAMA -

Często czytane

Więcej
Related

Więcej

Gdańsk – drugie najlepsze miasto do życia w Polsce

Najnowszy ranking Business Insider potwierdził to, co wielu mieszkańców...

Łukasz Smółka Marszałkiem Województwa Małopolskiego

Po VII sesji Sejmiku Województwa Małopolskiego za nami, na...

Tarcza „Katarzyna” wydrąży tunel, który połączy Polskę

W Łodzi powstaje nowy podziemny tunel, który połączy dwie...

Co dalej z systemem Patriot na lotnisku w Jasionce?

Wiceszef MON Cezary Tomczyk poinformował, że bateria amerykańska zostanie...