Warszawa, stolica Polski, znana ze swojego zaangażowania w rozwój edukacji, zainaugurowała nowy ambitny projekt mający na celu wsparcie uczniów w nauce matematyki poprzez innowacyjne narzędzia online i platformy edukacyjne. Wartość projektu, sięgająca imponującej kwoty ponad 14,5 mln złotych, świadczy o zdecydowanym zaangażowaniu miasta w rozwój umiejętności matematycznych młodzieży.
Warszawscy uczniowie od lat osiągają jedne z najlepszych wyników z matematyki w kraju, co potwierdzają zarówno egzaminy ósmoklasistów, jak i międzynarodowe testy PISA. Jednakże, pomimo tych sukcesów, wyniki z 2022 roku wykazały pewne pogorszenie się sytuacji w porównaniu z poprzednimi latami. W odpowiedzi na te wyzwania, prezydent m.st. Warszawy, Rafał Trzaskowski, zdecydował się na uruchomienie nowego programu wspierającego naukę matematyki dla uczniów klas 4-8.
Celem projektu jest zapewnienie uczniom jak najlepszego startu na kolejnych etapach edukacyjnych poprzez dostęp do nowoczesnych narzędzi edukacyjnych online. Placówki edukacyjne w każdej dzielnicy Warszawy będą miały możliwość wyboru formy wsparcia odpowiadającej ich potrzebom, korzystając z zaawansowanych aplikacji i platform edukacyjnych. Dodatkowo, systemy te umożliwią bieżącą ocenę postępów uczniów, co pozwoli na skuteczniejsze dostosowanie procesu nauczania do ich potrzeb.
Ewa Malinowska-Grupińska, przewodnicząca Rady m.st. Warszawy, podkreśla wagę edukacji w budżecie miasta, informując, że ostatnia kadencja przeznaczyła aż 36 mld złotych na ten cel. Projekt wspierający naukę matematyki ma kosztować 14,5 mln złotych i ma na celu nie tylko poprawę wyników uczniów, ale także rozwijanie ich umiejętności i zainteresowań w tej dziedzinie.
Jednym z już istniejących rozwiązań wykorzystywanych w ramach projektu jest „Zeszyt.online”, opracowany przez Politechnikę Warszawską. Platforma ta, dostępna dla około 20 tysięcy uczniów, umożliwia dostęp do interaktywnych materiałów edukacyjnych, zgodnych z podręcznikami szkolnymi, oraz bieżącą ocenę postępów uczniów. Dzięki wsparciu sztucznej inteligencji, uczniowie otrzymują spersonalizowane zadania zgodne z ich aktualnym poziomem umiejętności, co przyczynia się do sukcesów w nauce matematyki.
Na spotkanie inaugurujące projekt zostali zaproszeni uczniowie i nauczyciele szkoły podstawowej nr 225 na Woli, gdzie z zainteresowaniem obserwowano prezentację nowych narzędzi edukacyjnych. Realizacja tego projektu to kolejny krok w zapewnieniu warszawskim uczniom jak najlepszych warunków rozwoju, zarówno w dziedzinie nauk ścisłych, jak i innych obszarach edukacji. Działania podejmowane przez Warszawę stanowią inspirację również dla innych miast, dążących do doskonalenia systemu edukacji i wspierania rozwoju swoich mieszkańców.
Źródło: https://um.warszawa.pl/