Budowa kładki pieszo-rowerowej łączącej Kazimierz z Ludwinowem w Krakowie nabiera tempa, a inwestycja staje się coraz bardziej realna dzięki uzyskanym decyzjom administracyjnym. Kładka, która ma na celu poprawę komunikacji w mieście, jest realizowana zgodnie z planem, mimo że pojawiły się pewne kontrowersje.
Postęp prac i decyzje administracyjne
Gmina Miejska Kraków uzyskała wszystkie niezbędne pozwolenia, w tym decyzje dotyczące wycinki drzew oraz robót budowlanych na obszarze wpisanym do rejestru zabytków. Inwestycja jest zgodna z zapisami planu miejscowego, co stanowi istotny krok w kierunku jej realizacji.
Pomimo sprzeciwu prokuratury, która w lipcu wniosła o wznowienie postępowania dotyczącego zatwierdzenia projektu budowlanego, decyzja Prezydenta Miasta Krakowa z 10 czerwca 2022 roku pozostaje w mocy. Pozwolenie to stało się ostateczne 5 lipca 2022 roku, co pozwala na kontynuowanie prac budowlanych.
Zmiany w projekcie
W odpowiedzi na obawy dotyczące wpływu inwestycji na otoczenie, w projekcie wprowadzono zmiany, które polegają na obniżeniu ramp najazdowych o około 2 metry. Dzięki temu zmniejszono wpływ kładki na krajobraz, co było jednym z postulatów konserwatorów zabytków.
Dbałość o środowisko
Prace budowlane prowadzone są z poszanowaniem środowiska naturalnego. Zgodnie z pozwoleniem konserwatorskim, usunięto trzy klony z górnego poziomu bulwaru Inflanckiego, które kolidowały z inwestycją. Dwa z nich zostały wycięte, a jeden przesadzony. Ponadto, roboty są nadzorowane przyrodniczo, co ma na celu minimalizację ingerencji w ekosystem.
Harmonogram i finansowanie
Budowa kładki Kazimierz–Ludwinów jest realizowana przez firmę Primost Południe, która wygrała przetarg na realizację inwestycji za 113,7 miliona złotych. Projekt uzyskał dofinansowanie w wysokości 65 milionów złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład. Prace budowlane mają trwać 26 miesięcy, co oznacza, że mieszkańcy Krakowa mogą spodziewać się otwarcia kładki w niedalekiej przyszłości.
Podsumowanie
Kładka Kazimierz–Ludwinów to ważna inwestycja, która ma na celu poprawę komunikacji w Krakowie. Mimo pewnych kontrowersji i sprzeciwów, projekt zyskuje na znaczeniu dzięki uzyskanym decyzjom administracyjnym oraz dbałości o środowisko. Zmiany w projekcie, takie jak obniżenie ramp, świadczą o elastyczności i gotowości do dostosowania się do potrzeb mieszkańców oraz wymogów ochrony zabytków.
Źródło: krakow.pl