piątek, 21 marca, 2025
- REKLAMA -

Modernizacja ulicy Kozanowskiej we Wrocławiu: nowe zatoki autobusowe i perony

Data:

- REKLAMA -

Po jesiennym remoncie jezdni na ulicy Kozanowskiej we Wrocławiu przyszedł czas na kolejny etap prac. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (ZDiUM) rozpoczął modernizację sześciu zatok autobusowych wraz z peronami. To kolejny krok w kierunku poprawy infrastruktury komunikacyjnej w tej części miasta, który ma na celu zwiększenie komfortu podróży dla pasażerów oraz poprawę bezpieczeństwa i estetyki przystanków.

Remont zatok i peronów autobusowych

Modernizacja obejmuje sześć przystanków autobusowych zlokalizowanych na ulicy Kozanowskiej. Są to przystanki o nazwach: Kozanowska (numery 12717 i 12718), Dzielna (numery 12715 i 12716) oraz Wiślańska (numery 12713 i 12714). Wszystkie zatoki i perony wymagają pilnej interwencji ze względu na zużycie nawierzchni, która przez lata uległa deformacji.

Zatoki bitumiczne na pętli oraz brukowane zatoki na głównym ciągu ulicy Kozanowskiej zostaną zastąpione betonem. To rozwiązanie nie tylko zwiększy trwałość nawierzchni, ale także poprawi estetykę przystanków. Kostka granitowa, która zostanie zdemontowana, po przesortowaniu i oczyszczeniu trafi do magazynu ZDiUM. – Poniemiecka kostka w różnych rozmiarach jest na bieżąco wykorzystywana do odbudowy nawierzchni jezdni granitowych po awariach sieci uzbrojenia podziemnego, a także do tworzenia nowych przestrzeni w miejskim pejzażu – wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Etapy prac i utrudnienia dla pasażerów

Prace remontowe zostały podzielone na etapy, aby zminimalizować utrudnienia dla pasażerów. Już rozpoczęto prace rozbiórkowe na dwóch przystankach: Dzielna (kierunek do centrum, numer 12716) i Kozanowska (numer 12718). W tym czasie pasażerowie korzystają z przystanków zastępczych, które zostały wyznaczone tuż obok miejsc prowadzonych prac.

Generalnym wykonawcą robót jest firma Rotomat, która wygrała przetarg nieograniczony. Koszt całej inwestycji to około 1 mln 780 tys. zł. Prace mają potrwać do czerwca, a ich zakończenie przyniesie znaczącą poprawę jakości infrastruktury komunikacyjnej w tej części Wrocławia.

Nowoczesność i estetyka w miejskiej przestrzeni

Modernizacja zatok autobusowych i peronów to nie tylko kwestia poprawy nawierzchni. To także element szerszej strategii miasta, która ma na celu dostosowanie infrastruktury do współczesnych standardów. Betonowe nawierzchnie są trwalsze i łatwiejsze w utrzymaniu, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji w przyszłości. Ponadto, nowe perony będą bardziej przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami, co wpisuje się w politykę miasta zmierzającą do zwiększenia dostępności przestrzeni publicznej.

Wykorzystanie poniemieckiej kostki granitowej do innych projektów miejskich to również przykład dbałości o dziedzictwo historyczne. Kostka ta, po odpowiednim przygotowaniu, jest wykorzystywana do odbudowy nawierzchni jezdni w historycznych częściach miasta, a także do tworzenia nowych przestrzeni, które harmonijnie wpisują się w miejski krajobraz.

Kolejne inwestycje w planach

Modernizacja ulicy Kozanowskiej to tylko jeden z wielu projektów, które mają na celu poprawę jakości infrastruktury drogowej i komunikacyjnej we Wrocławiu. W najbliższych miesiącach miasto planuje kolejne remonty, w tym modernizację ulicy Powstańców Śląskich, gdzie nawierzchnia asfaltowa zastąpi dotychczasową kostkę. Konserwator zabytków już wyraził zgodę na te prace, co oznacza, że wkrótce mieszkańcy będą mogli cieszyć się kolejnymi ulepszeniami.

Źródło: wroclaw.pl

Udostępnij:

Subskrybuj

- REKLAMA -

Często czytane

Więcej
Related

Więcej

W Lublinie trwa Samorządowy Kongres Trójmorza

W Lublinie trwa Samorządowy Kongres Trójmorza. Tegoroczna edycja, podobnie...

Ponad siedmiu tysiącom aptek w Polsce grozi zamknięcie. Dlaczego tak się dzieje?

2/3 aptek w Polsce może zostać zamkniętych w wyniku...

Warszawa – miasto przyszłości na mapie Europy

Warszawa po raz kolejny potwierdziła swój status dynamicznie rozwijającego...